Per primer cop des de fa segles (català) - Frozen




L'any 2013, després d'anys de resultats discrets amb altres pel·lícules, la factoria Walt Disney Animation Studio, va crear Frozen. La pel·lícula s'inspira en el conte "La reina de les neus" de Hans Christian Andersen. Els Animation Studios havíen anat abandonant el cinema animat musical en favor de pel·lícules d'aventures i per altra banda Disney Pixar triomfava amb les animacions digitals.

Els Disney Animation Studios decideixen evocar la Renaixença de Disney (viscuda a principis dels anys 90 amb pel·lícules com "La Bella i la Bèstia") i tornar al cinema musical de princeses i fantasia. La jugada els surt molt bé, aconseguint ser la pel·lícula animada més taquillera de la història i arrasant amb les vendes de marxandatge relacionades amb el film.

Quant a la música, els temes principals van ser compostos per Armando Perez i Kristen Anderson López, que van aconseguir l'Òscar a la millor cançó pel tema "Let it go" (Vol volar). La pel·lícula a més va aconseguir l'Òscar a millor pel·lícula d'animació

El tema que interpreto és "For the first time in forever", cantat a la pel·lícula per la reina Elsa i la princesa Ana, doblada a l'anglès per Idina Menzel i Kristen Bell i al català per Gisela i Paula Ribó i traduït per Lluís Comes. 


PER PRIMER COP DES DE FA SEGLES

Finestres i portes s'han obert
feia anys que no s'obrien, és ben cert
tenim una vaixella amb mils de plats
Corria per aquí sola amunt i avall,
res no s'hi feia ni un sol ball,
i ara obren les portes del castell.

Gent normal ens vindrà a veure,
se'm farà tot molt estrany,
però això és el que esperava fa tants anys.

Per primer cop des de fa segles
hi haurà música al jardí
Per primer cop des de fa segles
ballaré fins al matí

No se si és l'emoció o són gasos,
sí no ho és ja ho sembla prou
Per primer cop des de fa segles
se m’obre un món nou

Ja tinc ganes de conèixer a tothom
I si conec l'home dels meus somnis?


Engalanada i amb un barret
ben repenjada a la paret
l'esperaré amb un aire seductor
Tot d'una ja el veig és allà al fons
jove, alt i ros, ple de botons
quins nervis, sort que aquí hi ha uns quants bombons

Llavors riurem tota l'estona
Si m'ho diuen no m'ho crec
és un món aquest que desconec!

Per primer cop des de fa segles
hi haurà màgia i diversió,
Per primer cop des de fa segles
potser algú em presta atenció

Si no és cert que somio desperta
i l'amor no em ve a buscar
Per primer cop des de fa segles
almenys em pot passar

Elsa:
No els vull a dins, no el vull aquí
"porta't molt bé" ell sempre em deia a mi
Tapat, desat, amaga-ho bé
un pas en fals i se sabrà al carrer
Això és un dia i prou

Anna:
Això és un dia i prou

Elsa:
Per dins tot es remou


Anna:
Per dins tot es remou

Elsa:
Ja podeu dir que obrin el porta
l


Anna:
Portal

Per primer cop des de fa segles
tindré ben bé allò que he somiat
Avui podré canviar el meu món
podré trobar l'amor

Elsa:
No us vull a dins, no us vull aquí
"porta't molt bé" ell sempre em deia a mi
tapat,desat, no ho pot saber ningú


Anna:
Demà serà un altre dia i per això ha de ser avui
Per primer cop des de fa segles
Per primer cop des de fa segles
tindré tot el que vull




Comentaris