Part del teu món (català) - La Sireneta


L'any 1989 els Walt Disney Animation Studios van presentar la pel·lícula d'animació "The little Mermaid", basada en el conte amb el mateix nom del novel·lista danès Hans Christian Andersen. Fins aquell moment, totes les pel·lícules Disney d'animació que s'havien vist a Espanya estaven doblades al castellà de l'Amèrica llatina. Aquesta va ser la darrera pel·lícula Disney comercialitzada a Espanya doblada al castellà "llatí". La següent pel·lícula (La Bella y la Bestia) seria doblada a Espanya amb el castellà propi del país, però no es doblaria al català.

He traduït i doblat al català la cançó "Part of your world", cançó cantada per la protagonista; una sirena jove que aspira a sortir del mar i conèixer com és el món dels humans. El tema va ser compost per Alan Menken i escrit per Howard Ashman. La versió original la va cantar Jodi Benson. 

La banda sonora va guanyar un Oscar i un Grammy i un dels temes de la pel·lícula "Under the sea", va aconseguir els mateixos premis a millor cançó.

Part del teu món
(Traducció Marina Cuito)

Mira que tinc
No creus que és bonic
La col·lecció acabada a la fi
Tu pots pensar que sóc jo
la que tot  ho vol tenir

El meu tresor
Tan desitjat
Les meravelles aquí al fons del mar
Mira al voltant i pots dir
Sí!
Tot ho tinc jo aquí

Ple de gadgets i trastos ho tinc tot
Ple de coses que no sé que són.
Vols un no-sé-que-taps?
En tinc trenta!
Tant se val,
és així...
jo en vull més

Jo vull estar on la gent està,
jo els vull sentir
i veure una dansa.

I passejar amb els...
Com en diuen?
Ah, peus!

Amb la cua que tinc només puc nedar,
per ballar em calen dos peus i cames.
Per caminar vora el...
com era allò?
Carrer.

Vull caminar
Vull passejar
Allà on el sol escalfa els terrats
Lliure per fi
Jo em vull sentir
Part del teu món

Què oferir
Si vull gaudir
fora de l’aigua?
Què he de pagar
Si vull estar
fora del mar?

Penso que allà
ho entendran,
segur que
allà no hi han càstigs.
Només noies
grans i altes
a punt per jugar.

Jo vull saber
el que... sap tothom!
Fer’ls-hi preguntes
tenir respostes.
Que és “crema” i que és...
com era allò?
Foc!

Em toca a mi
no ho puc resistir,
vull explorar el que hi ha
allà dalt.

Lliure per fi,
jo em vull sentir...
part del teu món.

Comentaris