No puc esperar per ser rei (català) - El rei lleó





Al 1994 Disney comercialitza la pel·lícula d'animació "The lion king", inspirada en la novel·la "Hamlet" de Shakespeare i basada en el regne dels lleons a l'Àfrica. Aquesta pel·lícula no s'ha doblat mai oficialment al català.

He traduït la cançó "I just can't wait to e king" i he doblat els personatges de Simba i Nala. Sergi Vila ha doblat el personatge de Zazú. La cançó va ser composada per Elton John, escrita per Tim Rice i arrangada per Hans Zimmer i Lebo M. En la versió original Jason Weaver i Laura Williams van fer les veus de Simba i Nala i Rowan Atkinson (Mr. Bean) la d'en Zazú. 

La banda sonora va guanyar l'Oscar, el Grammy i el Globus d'or. De la mateixa manera altres cançons de la pel·lícula van estar nominades a aquests premis com "Hakuna Matata" i "Circle of life", però va ser la balada "Can you feel the love tonight" la que va aconseguir l'Oscar i el Globus d'or a millor cançó. "Circle of life" va aconseguir el Grammy a millor arrangament vocal i instrumental.


Lletra en català
No puc esperar per ser rei

Tinc moltes ganes de ser rei
Ja podeu tremolar

Doncs un rei que té tant poc cabell
ningú no l’ha vist mai*

Seré l’estrella principal
com cap rei va ser abans
Sé repassar, també mirar
I aquest és el meu soooo

Doncs és una pena perque sembles un gatet…

Oh, no puc esperar per ser rei

Encara et queda molt camí, jovenet, si creus que tu…  

Que em ningú digui fes-ho - D’acord d’acord però…
Que em ningú digui calla - Jo que el deia era
Que em ningú digui vine - Però adonat que…
Qu em ningú digui para - Para ja!

Lliure per dictar la meva llei

Això està for de lloc

Lliure perque soc el rei

Jo crec que és hora de que els dos
parlem seriosament

Sóc el rei per tant
als ocellots no he d’escoltar

Si així entens la monarquia
no comptis pas amb mi
Deixo el regne
Deixo l’Àfrica
Aquest nen acaba amb mi
Es pensa que ser rei és diversió
  
Oh, no puc esperar per ser rei

Mireu a l’esquerra
Mireu a la dreta
Miris cap a on miris
Aquí soc l’estrella

Encara no!

**Let every creature go for broke and sing
Let's hear it in the herd and on the wing
It's gonna be King Simba's finest fling

Oh, I just can't wait to be king
Oh, I just can't wait to be king
Oh, I just can't wait to be king




*La lletra en cursiva és la veu d'en Zazú

**El cor del final no s'ha traduït per la imposibilitat de gravar un cor en català, així s'han aprofitat els cors de la cançó original afegint veus addicionals en anglès.

Comentaris